Vezi mai multe detalii
Publicatia companiilor din agricultura si zootehnie

Păsările și liliecii ameliorează randamentele agricole

31 August 2015  Autor: romulus cristea

O echipă internațională de cercetători au studiat impactul păsărilor și liliecilor asupra culturilor agricole și au concluzionat că aceste animale „sunt vectori importanți de luptă împotriva dăunătorilor, au o contribuție economică importantă în agricultură și cresc randamentele agricole”.

Păsările și liliecii (liliacul este singurul mamifer zburător) devoreză insectele, dar și alți dăunători din agricultură. Astfel, randamentele agricole sunt ameliorate la numeroase tipuri de culturi din întreaga lume, în special la plantațiile de cacao, cafea și pomi fructiferi.

Potrivit unui studiu realizat de o echipă internațională de cercetători, coordonată de dr. Bea Maas de la universitatea germană „Georg August de Göttingen”,efectul păsărilor și liliecilor asupra culturilor agricole se traduce printr-o importantă valoarea economică adăugată și necercetată până în prezent.

Unul din studiile echipei de cercetători s-a concentrat pe observarea unei plantații indoneziene de arbori de cacao, care adăpostea mai multe colonii de păsări și lilieci. Dăunătorii anihilați au permis obținerea unei recolte cu o treime mai mare. Astfel de date cumulate la nivelul culturilor pot însemna miliarde de dolari anual la bugetul fermierilor.

Astfel, în special pentru zonele tropicale, pentru culturile de cafea și orez, prezența păsărilor și liliecilor este mai mult decât benefică, fermierii neavând decât de câștigat sume importante de pe urma acestora, potrivit portalului Rural21.

Rezultatele studiului realizat de echipa internațională de cercetători au fost publicate în numărul din iulie al revistei științifice „ Biological Reviews”.

Oamenii de știință implicați în acest proiect au atenționat că exploatațiile agricole intensive și în fază agresivă de extindere amenință numeroase habitate naturale, specii și resurse, în special în zonele tropicale ale planetei. De aceea, serviciile prestate în mod natural de păsări și lilieci oferă oportunitatea exploatării durabile și profitabile a culturilor agricole.

„Comportamentul păsărilor și liliecilor este insuficient studiat la nivel global, iar aportul acestora asupra agriculturii în general, este subestimat”, a subliniat dr.  Bea Maas.